Grote bedrijven helpen is prima, maar we missen een breder plan. Een krachtig industriebeleid is nodig.
De overheid houdt zich ook bezig met economische activiteiten. Dat kan minder en indien het toch nodig is, moet ze meer marktkennis opdoen.
Derde brief aan de fractievoorzitters van de Tweede Kamer en informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
De komende decennia komen er grote opgaven rond water op ons af, zoals renovatie en vervanging van bruggen of sluizen, bescherming tegen hoog water, of de Kaderrichtlijn Water. Allemaal zaken waar de leden van de Vereniging van Waterbouwers mee te maken hebben en krijgen, vertelt directeur Andrea Vollebregt.
Leden worden uitgenodigd om hun antwoorden op de vragenlijst uiterlijk dinsdag 30 januari 2024 te delen.
De Logistieke Alliantie werkt met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de Topsector Logistiek aan een samenhangende goederenvervoeraanpak. Deelnemers zijn evofenedex, TLN, VNO-NCW, MKB-Nederland, Havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam, ProRail, NVB, ORAM, Kon. Bouwend Nederland, Kon. Binnenvaart Nederland, Ver. Rotterdamse Cargadoors, KVNR, Air Cargo Netherlands, Deltalinqs en Schiphol.
Houten verpakkingen zijn een opslagvehikel van CO2, zegt algemeen secretaris Rick Bollen van de Emballage- en Palletindustrie Vereniging (EPV). 'Je kunt houten verpakkingen in transportketens dus zien als dynamische en gedecentraliseerde CO2 -reservoirs.'
Branchevereniging aan het woord: Thuiswinkel.org
De Topsector Energie jaagt publiek-private samenwerking aan op het gebied van klimaat- en energie-innovatie. 'Het bekendste voorbeeld hiervan is dat er inmiddels grote windparken op zee worden gebouwd waaraan geen overheidssubsidie meer te pas komt', zegt boegbeeld Peter Molengraaf.