Brainport Eindhoven lanceert internationaal talentprogramma

07-05-2018

De technologieregio Brainport Eindhoven wil buitenlands talent aantrekken en behouden met een focus op een uniforme merkstrategie voor alle bedrijven in de regio. De regio gaat haar aantrekkelijkheid benadrukken. Dat is hard nodig in een steeds concurrerendere wereldwijde arbeidsmarkt. Dat staat in de nieuwe strategie Brainport Talent Attraction Program.

 

Uniforme marktstrategie

Het nieuwe programma bouwt voort op onderzoek naar de manier waarop expats tot nu toe werden gerekruteerd en wat hun ervaring daarmee is. Centraal in het plan staat een uniforme merkstrategie voor alle bedrijven in de regio, waarbij bedrijven toegang krijgen tot een Employer Branding Toolkit, die hen in staat stelt om inhoud en uitwerking van het merk Brainport op te nemen in hun eigen promotiemateriaal.

 

Hotspot voor wereldtalent

Met alleen al dit jaar naar verwachting zevenduizend nieuwe regionale vacatures in de (informatie)technologie en het besef dat het lokale arbeidsaanbod geen gelijke tred houdt met de economische groei, wil Brainport Development van Eindhoven een internationaal erkende hotspot voor wereldtalent maken. Mede daarom is ook de nieuwe internationale website van Brainport onthuld, die erop gericht is om de regio te promoten bij een wereldwijd publiek van potentiële werknemers. Kern van de nieuwe site is een gecentraliseerde en automatisch bijgewerkte vacaturebank, met vacatures van bedrijven uit de hele Brainportregio.