Toolkit EU-campagne

Op 23 mei 2019 vinden de verkiezingen plaats voor het Europees Parlement. Bij deze Europese verkiezingen staat veel op het spel. De EU heeft immers veel bereikt, zeker ook voor ondernemers. De EU is voor hen niet alleen economisch van belang, maar ook vanwege de vrijheid en het open ondernemersvriendelijke maatschappijmodel dat zij ondersteunt. Maar er is ook nog veel te doen. Grote veranderingen in de wereld en in de EU zelf stellen voor grote uitdagingen en vragen om geheel nieuw EU-beleid. Daarom voeren VNO-NCW en MKB-Nederland campagne. Doe mee en laat zien dat de Europese Unie ook voor uw branche of bedrijf belangrijk is. Maak daarbij gebruik van onderstaande banners voor uw website, nieuwsbrief of social media-kanalen.

 

Wij zullen op al onze social mediakanalen de hashtag #EUwaardeindewereld in combinatie met #EP2016 en/of #Europeseverkiezingen gebruiken. 

 

 

Link de banners svp naar www.vno-ncw.nl/EUverkiezingen of www.mkb.nl/EUverkiezingen voor meer informatie. 

 

9 banners 440x220 px (geschikt voor Twitter)

Deze banners zijn geschikt voor Twitter, maar ook te gebruiken op websites of nieuwsbrieven. 

Link de banners svp naar www.vno-ncw.nl/EUverkiezingen of www.mkb.nl/EUverkiezingen voor meer informatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 banners 560x140 px (nieuwsbrieven, websites)

Deze banners zijn geschikt voor websites of nieuwsbrieven.

Link de banners svp naar www.vno-ncw.nl/EUverkiezingen of www.mkb.nl/EUverkiezingen voor meer informatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 banners 974x330 px (groot formaat website)

Deze banners zijn geschikt voor opvallend gebruik op websites.

Link de banners svp naar www.vno-ncw.nl/EUverkiezingen of www.mkb.nl/EUverkiezingen voor meer informatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 banner 800x1000 px (Instagram)

Deze banner is geschikt voor Instagram.

Link de banners svp naar www.vno-ncw.nl/EUverkiezingen of www.mkb.nl/EUverkiezingen voor meer informatie.

 

 

 

 

1 banner 3840x2160 px (YouTube)

Deze banner is geschikt voor Youtube.

 

Link de banners svp naar www.vno-ncw.nl/EUverkiezingen of www.mkb.nl/EUverkiezingen voor meer informatie.

 

 

 

 

7 korte animaties (30 sec) voor social media/websites

 

In totaal zullen er 7 animaties over verschillende thema's worden aangeboden van ongeveer 30 seconden. Die staan in een EU-album op ons Vimeo-kanaal en zijn vrij te delen. Wilt u liever een mp4-bestand ontvangen ter ondersteuning van deze EU-campagne op uw eigen social media kanalen, neem dan contact op via Miran de Groot.

 

 

Over de Europese verkiezingen

 

 

EU en ondernemen

 

 

EU en duurzaamheid

 

 

Hollandse welvaart afhankelijk van de EU

 

 

EU: Samen staan we sterker

 

 

Nieuwe technologie met Amerikaanse, Chinese of Europese waarden?

 

 

Over migratie: over de EU en de rol van Nederland

 

4 infograpics voor ondernemers: Hoe werkt de Europese Unie? 

 

Download een pdf van onze infograpic: A2-formaat, liggend (ook als A4 te printen) of een jpg in hoge resolutie (7016 x 4961 px).

En hieronder nog 2 formaten voor social media.

 

 

Infograpic rechthoek (voor Facebook en LinkedIn): 1200 x 628 pixels. 

 

 

Infograpic vierkant (voor Instagram): 1000 x 1000 pixels. 

 

 

 

Ander formaat banner nodig?

Vraag er dan eentje aan via dit formulier.

 

 

Artikelen om te delen

 

EU: Waarde in de wereld (brochure)

We leven in de EU in de meest open, vrije en welvarende samenleving van de wereld. We mogen trots zijn op de EU dat een resultaat is van jarenlange, gezamenlijke krachtsinspanning van lidstaten, ondernemers en inwoners van Europa. Samen maakten we de Europese manier van leven mogelijk en die is uniek.

 

En bekijk ook hét mkb-pamflet: Ondernemerschap: de drijvende kracht in Europa.

Download een pdf van onze infograpic: Hoe werkt de EU? A2-formaat, liggend (ook als A4 te printen).  

 

 

 

Interviews met lijsttrekkers en verkiesbare kandidaten Europese verkiezingen 2019

 

Bas Eickhout: 'Zonder goed klimaatbeleid is Europa kwetsbaar'

Deze GroenLinks-europarlementariër realiseert zich wat hij van ondernemers vraagt. 'Mijn klimaatplannen zijn ook goed voor de economie.'

 

 

Esther de Lange: 'Eerst rommelhypotheken en zombiebanken aanpakken'

Monetaire zaken: sexy is anders, zegt Esther de Lange (europarlementariër voor het CDA). Maar íemand moet zich toch hard maken voor de euro?

 

 

Agnes Jongerius: 'Nexit is geen oplossing, uitwassen aanpakken wel'

Voor PvdA-europarlementariër Agnes Jongerius is het duidelijk: Europa moet bescherming bieden. En investeren in sociaal beleid.

 

 

Malik Azmani naar Brussel: 'Migratie onder controle moét en zal lukken'

Beter controleren, meer investeren in de kustwacht, afspraken met veilige landen. Zo wil Malik Azmani de migratie onder controle krijgen.

 

 

Arnoud Hoekstra (SP): 'Protectionisme is niet langer een vies woord'

'In plaats van China aan te vallen op haar keuze om staatsbedrijven te subsidiëren, moeten we ons afvragen of het niet tijd is om de Europese regels die staatssubsidies verbieden en landen verplichten om aan te besteden op de helling te zetten.'

 

Op een rijtje: Nederlandse lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen

 

 

 

 

 

Meer uit Opinieblad Forum

 

Rob de Wijk waarschuwt: 'Laat je niet inpakken door China'

'Europa laat zich in de armen drijven van China.' Dat klinkt onschuldig, maar dat is het dus niet, betoogt Rob de Wijk. En dit is waarom.

 

 

Europa: waarom Cees de Waard daar een haat-liefdeverhouding mee heeft 

Europa bezorgt de Noord-Hollandse transportondernemer Cees de Waard af en toe hoofdbrekens. Maar opheffen? ‘Nooit doen.’ En dit is waarom.

 

 

Pierre Gattaz (BusinessEurope): 'Geef Europeanen weer hoop en trots'

De uitdagingen die op ons afkomen zijn groot, maar bedrijven kunnen oplossingen brengen. Mits het niet misloopt bij de Europese verkiezingen.

 

 

Europese verkiezingen: 'Zonder Europa kunnen we geen vuist maken'

Onze man in Brussel (industrie) Frank Heemskerk waarschuwt tegen eng nationalistisch denken. Want hoe maak je dan een vuist tegen China? 

 

 

Europese verkiezingen: ‘Kritiek op Europa is makkelijk’

Onze man in Brussel Martin Dorsman (reders) verwacht meer populisme bij de Europese verkiezingen op 23 mei. En dat heeft nare consequenties.

 

 

Europa? 'Hier kan ik me gemakkelijk bewegen'

Europa levert veel bedrijven harde euro’s op. Maar de EU betekent meer voor ondernemer Tatjana Romanyk dan geld. 'Geen paarse krokodillen.'

 

 

Deze artikelen verschenen eerder in de vernieuwde nieuwsbrief Blik op Europese verkiezingen. Niets missen? Meld je dan nu ook aan voor deze EU-nieuwsbrief.

 

  

Eigen EU-event? 

Meld ook je event over de Europese verkiezingen aan op deze pagina.

Lees meer over